HTML

The truth is out there...

Olyan igazságokat tárunk fel ezen oldalon, melyet a média nem tud, nem mer, nem akar feltárni, mégis sok ember mindennapjait befolyásolják...

Friss topikok

  • safranek: Egyébként abban teljesen igazuk van, hogy az átvétel simán megy. Na de a működtetés, az nem! (2013.01.25. 11:34) A miniszter, aki már nem mer nevetni…
  • főpilóta: Amit írtál, szinte végig liberális baromság, de az utolsó bekezdés aztán végképp. 1989 "ugyanazon... (2012.10.23. 19:16) Valami történt...
  • kaposvaripuzser: @azvanhogy: Kedves! Örülök, hogy ennyire interaktív kapcsolatban álltok a hallgatókkal, a feed-bac... (2012.10.01. 13:37) Görög-saláta
  • miaszosz: egy kisse ironikus video eme kiemelt esemenyrol. a kepek magukert beszelnek. :-D kaposvarmost.hu/... (2012.08.09. 00:56) MIZU, Kaposvári Egyetem?

Címkék

2012.08.10. 13:32 kaposvaripuzser

Prológus...

Nehéz dolog a kritizálás. Azaz éppen hogy könnyű – gondolhatnád.

A kritika készülhet rosszindulatból és építő jelleggel is. Ha valakit csak dicsérsz, lehet, hogy többet ártasz, mintha néha az orrára koppintanál. Ez a blog építőjelleggel, szűkebben vett hazánk mindennapi problémáira kívánja felhívni az illetékesek figyelmét. Sok mindenről találhattok majd itt írást – reményeink szerint -, és ezzel együtt várjuk majd azokat a témákat is, vagy akár konkrét írásokat, melyeket fontosnak tartotok. A stílus és a témaválasztás teljesen szubjektív, már az elején leszögezzük, hogy magánvéleményt tükröznek, és nem kívánjuk levenni az írásokat senki kedvéért, mert az éppen kellemetlen neki – kivéve, ha bizonyíthatóan valótlanságot tartalmaz az írás – éppen ezért kérjük, hogy senki nem irkáljon azért, hogy „lécci, ez nekem ciki, vegyétek le…” és hasonlókkal. Ezzel szemben lehet a kommentekben érdemben vitatkozni, ellenérveket felhozni, vagy éppen támogatni bennünket a további témák boncolgatásában.

Ha tetszik, amit csinálunk, akkor megtaláltok a facbook-on is:

https://www.facebook.com/puzser.kaposvari

Illetve szívesen fogadunk minden lájkot, megosztást, és hasonló építő kritikát!

 

Amíg nincs túl sok írás, addig kikapcsolódásképpen a következő linket ajánljuk figyelmetekbe:

https://www.youtube.com/watch?v=kY9qjOnQGK8

Szólj hozzá!


2012.08.10. 08:44 kaposvaripuzser

"Látták és látják..."

Érdekes szelete életünknek a politika. Sokan csak legyintenek rá, holott mindenkinek az életét befolyásolja. Még azét is, aki még meg sem született. A politikusok hozzák a törvényeket, amelyek keretet szabnak mindennapjainknak – egyre inkább. A politikusok személyes magatartása akár a kenyér árát is befolyásolhatja – gondoljunk csak arra, amikor az aktuális kormányfő hazaküldte az IMF képviselőit, aminek hatására romlott a forint nemzetközi megítélése, ezért emelkedett a benzin, ezért emelkedett a liszt, ezért emelkedett a kenyér… A politikusok döntései befolyásolják mindennapi tevékenységeinket is: ők engedélyezik /vagy nem engedélyezik/ egy-egy kulturális, szórakoztató, vagy éppen vendéglátó egység megnyitását. Ugyan, felejtsd már el, hogy szakemberek, meg a hatóságok döntik el. Dehogy is. Csak és kizárólag a politikusok. És hogy honnan tudom? Tapasztalat barátocskám!

Az ifjúság által csak „Broadway”-nek nevezett Noszlopy utca július 22-től olyanná vált, mint egy szellemvilág. Az addig fiataloktól nyüzsgő élettel teli belváros megszűnt létezni. Kihalt teraszok, unatkozó felszolgálók, lézengő vendégek. Még az idő is lassabban telik. Mindenki a londoni olimpiai játékokban bízik, ám ha mélyebben belegondolnak, nem valószínű, hogy Imre Géza egyéni párbajtőröző mérkőzései tömegeket vonzanak majd – tegyük hozzá: sajnos. Augusztus közepéig nem is várható különösebb változás, akkor pedig a világhírű Kamarazenei Fesztivál közönsége veszi birtokba a belvárost pár napra.

Összegezve: egy megyeszékhely teljes nyári programkínálata kimerül egy külsős vállalkozás által a városba telepített – ha jól tudom 3.-4. lehetőségként keresték meg Kaposvárt – rendezvénnyel, és egy, elsősorban az elitkultúrához tartozó, Somogy megyében és Kaposváron viszonylag vékony értelmiségi réteg által áhított és értelmezhető fesztiválban. Kaposvár, a lehetőségek városa – tetszetős szlogen. Sajnos ma már mindenki egy – nem őszinte – mosoly kíséretében legyint csak, ha meghallja.

Engedtessék meg egy idézet Kaposvár MJV honlapjának ifjúsági önkormányzati aloldaláról: „A Kaposváron 2001 óta folyó ifjúsági munka az alábbi eredményeket tudja felmutatni, melyek megvalósulásával bizonyítékot nyert, hogy a korosztály (0-26 évesek) nagy törődést és odafigyelést igényel. A város vezetése és a területen dolgozó szakemberek látták és látják, hogy a megfelelő színvonalú ifjúsági közélet kialakulásához színtereket kell teremteni mint városi, mint helyi (iskolai, közösségi) szinten. Ezekhez feladat és eszközrendszert kell hozzárendelni, elősegítve a fiatalok aktivitását.” – ennyit a politikáról. Kérdem én: ha csak egy kicsit is így gondolkodnak felelősen megválasztott vezetőink ott a Kossuth szobor mellett, akkor miért van az, hogy Kaposváron sorra szűnnek meg „átalakítás” miatt azok az önszerveződő közösségi terek, melyek biztosították a fiatalok kulturált szabadidő eltöltését? Milyen új közösségi tereket hoztak létre az elmúlt 3-4 évben? Hova tud elmenni egy fiatal hétvégén, ha nem discozni akar, de nem is akar a „tizenhatévesenkétsörtőlhányokapultmellett” életérzéshez csatlakozni? Erről jut eszembe: miért van az, hogy mindenki tudja, hogy a Noszlopy utcában minden hétvégén – különösen az ún. Arany-pénteken – az átlag életkor véletlenül sem közelíti meg a 18-at, mégis hajnali 2-3-ig az utcán – tehát közterületen – isznak a fiatalok, némely esetben hányak a szökőkútba, poharat törnek, megfelelő mennyiségű alkohol után pedig beszólogatnak a járókelőknek is. Hol van ilyenkor bárminemű hatóság? Rendőrség, fogyasztóvédelem, közterület fenntartók, stb…?

Ez a ló, meg a két oldala. Vagy városunk mélyen tisztelt vezetői úgy gondolják, hogy amíg péntek-szombat „fiataloktól hangos” a belváros, addig úgyis csendben maradnak, hogy nincs semmilyen lehetőségük? Igazuk van. Az a 2-300 fiatal, akiknek ez az igényszintje, csendben is lesz. A többi meg már réges-régen beleunt a Nihilbe.

Ezt meg én látom és láttam…

Szólj hozzá! · 1 trackback


2012.08.08. 10:38 kaposvaripuzser

MIZU, Kaposvári Egyetem?

Még szerencse, hogy épp a WC-n ülve hallottam először, hogy a Kaposvári Egyetem reklámarca a pótfelvételi eljárás keretében „Fluor Tomi” lesz.

fluor.jpg

Dupla szerencse: 1. ültem, így nem tudtam összeesni; 2. beszartam a röhögéstől, ami – valljuk be – más körülmények között kellemetlen is lehetett volna. Na mondom, ez már igazán az ízlésem ellen való. Nem a szituáció, hanem maga az az agyalágyult elképzelés, hogy a somogyi megyeszékhely szellemi központját ilyen kaliberű – személyiségnek nem nevezhető – valakivel próbálják meg eladni.

De kezdjük az elején. Az ízléstelenség és igénytelenség eme foka már megkívánja azt a valamirevaló kritikustól, hogy utánajárjon – lehetőségeihez mérten – mi vezetett ehhez a – Friderikuszt a Megasztár zsűrijébe óta nem látott – hibához.

A felsőoktatást átalakítják: ez jó. Sőt hosszútávon a társadalom javát is szolgálja, ha nem minden 2. embernek van diplomája. A reformot nagyjából egy éven belül vitték véghez: ez nagyon nem jó. A felsőoktatásra csak úgy lehet tudatosan készülni, ha tudom mik a feltételek. Finoman fogalmazva is nem szerencsés, ha a felvételi előtti hetekben derül ki, hogy hiába tanult valaki évekig, járt különtanárhoz, fakultációra, stb., esélye sincs arra a képzésre, amire szeretett volna, mert nem indul államilag finanszírozott formában, a költségtérítés meg 3-4-800.000 forint félévente.

Nos, ha jól sejtem a Kaposvári Egyetem a – rendes felvételi eljárás keretein belüli kb. 20-25%-os visszaesést próbálta a fent nevezett nyáltömeggel kiegyenlíteni. Aki esetleg nem ismerné a legnagyobb slágerei címe a teljesség igénye nélkül: Mizu, Lájk, Halenda, Partyállat, Ott tali. És még hosszan sorolhatnám, de inkább nem, mert nemrég reggeliztem. A fent nevezett felsőoktatási intézményben többek közt képeznek kommunikáció és médiatudomány szakos hallgatókat, és van marketing mesterképzése is a Gazdaságtudományi Karon. Meg persze van egy kifejezetten csak és ezzel foglalkozó kis „brigád”, akik az egyetem PR-jével és marketingjével foglalkoznak (plakáttervek, fészbúk-kampányok, nyílt napok szervezése, stb.). Na már most, ezeket valahogy vegyíteni kellene. Mégpedig oly módon, hogy lehetőleg olyanok alakítsák az egyetem arculatát, akik értenek is hozzá, ne adj’ Isten még gyakorlatuk is van benne.

Magánemberként írok, tehát magánvéleményem van, ami feltehetőleg nem fog tetszeni az illetékes vezetésnek, de sebaj. Nem azért írom le, hogy tetszen, hanem mert véleménynyilvánítási szabadság van, és elnézve a KE fészbúk-profilját – ahol komoly kampányba kezdtek ezzel a hulladékkal -, igen sokan vannak, akik hasonló véleményen vannak (jelenlegi, volt és leendő hallgatók egyaránt). Pár idézet, amit nem mert letörölni az admin (mivel fb-n is névvel jelenik meg, így itt is):

 

  • Réka Juhász Asszem pont időben végeztem...Belehalnék a szégyenbe, ha pont az ő nevével fémjelzett egyetemen kéne tanulnom :S
  • Andrea Kovács Azt hiszem most elkezdem letagadni, hogy ide jártam....
  • Czékus Adrián Fluor Tomi a 13 évesek körében ok, de egy egyetemnél.. színvonalas..
  • Gruik Bálint Most örülök csak igazán, hogy már bekerültem - Nem kell mennem nyílt napra.:D
  • Noémi Petrekanics nagy baklövés az biztos.Ha ez a színvonal inkább megelégszem alsóbb iskolával.Majd az élet továbbtanít de nem ezen a szinten
  • Réka Juhász Én valahogy azt hittem, hogy az egyetem a 18 év körülli értelmiséget akarja bevonzani, nem a 13 éves anti-intellektüelleket…

 

Ezek azok a kommentek, amelyek nem kívánnak további kommentet. Marad ismételten a saját vélemény. Tovább böngészve a pótfelvételi reklámjait, feltűnik egy szövegdoboz:

A pótfelvételi eljárás keretében a leggyorsabb jelentkezők a következő kedvezményeket vehetik igénybe:

• az 1-75. jelentkező első és második félévi díjának 90%-át,
• a 76-150. jelentkező első és második félévi díjának 60%-át, valamint
• a 151-225. jelentkező első és második félévi díjának 30%-át 

átvállalja a Kaposvári Egyetem.

 Csak pár kérdés:

  • Miért ér többet a Kaposvári Egyetemnek a pótfelvételiző hallgató? Aki rendes felvételi eljárás keretében felvettek költségtérítéses képzésre, az miért jár rosszabbul, mint aki pótfelvételire kényszerül?
  • Mi lesz azokkal a „jelentkezőkkel”, akiket egyébként nem vesznek fel, mert annyira alacsony a pontszámuk?
  • Ha már kedvezményt osztogatnak, akkor – a minőségi oktatás iránti elkötelezettség alapján – nem a pontszámok alapján kellene a gyorsaság helyett?

 A következő apró meglátás:

Ingyen laptop. A Kaposvári Egyetem a pótfelvételi eljárás során felvettek közül 30 hallgatónak laptopot biztosít tanulmányai idejére, tanulmányi eredményének függvényében.

Ez nagyon dicséretes és ötletes marketing fogás. Csak sajnos elfelejtették leírni, hogy mit is jelent az, hogy tanulmányi eredményének függvényében.

  • Hogyan számolják ki, hogy kinek az eredménye megfelelő – különösen azonos korrigált kreditindex esetén?
  • Hogyan fogják majd a 4., 5. félévben az visszaellenőrizni, hogy az aktuális hallgató pótfelvételivel került-e be?
  • Mi lesz azon lap-top-ok sorsa, amit vissza kell venni, az arra nem érdemesektől?

 

Mint látjuk – és tudjuk is – a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve. Tudjuk, hogy az egyetemek – és különösen a vidéki egyetemek – létszám hiánnyal küzdenek, ami a normatív alapú finanszírozás korszakában gyakorlatilag a fennmaradást veszélyezteti. Persze minden lehetőséget és alkalmat – celebet – meg kell ragadni, ha hallgatókat akar toborozni egy egyetem. Ugyanakkor látni kellene, hogy az a félrecsapottsapkás-mizulájkhalendázó, 13 éves lányok körében (talán!!!) népszerű Fluor nemhogy nem a legmegfelelőbb egy felsőoktatási intézmény népszerűsítésére (kora, intelligenciája, stílusa és legfőképp mondanivalója miatt), de kimondottan az egyetemes és magyar kultúra, művelődés és egyetemi létbe vetett társadalmi hitelesség elleni vétek – és mint ilyen tekinthető akár már emberiség ellen elkövetett bűncselekménynek is.

 

Éppen ezért kérem az illetékes marketing szakembereket Kaposváron és a többi magyar egyetemen: ne a youtube.com nézettségi listája alapján válasszanak már reklámarcot maguknak, hanem vegyék elő a kis maketing jegyzeteiket, és nézzék meg, mik egy ilyen kampány, reklámhadjárat felépítésének és eladásának a legalapvetőbb feltételei!!!

 

Végül, egy klasszikus – több, mint 1.000.000-s látogatottságú – Fluor videoklip, hogy lássuk miről is beszéltem eddig:

 

1 komment


süti beállítások módosítása