HTML

The truth is out there...

Olyan igazságokat tárunk fel ezen oldalon, melyet a média nem tud, nem mer, nem akar feltárni, mégis sok ember mindennapjait befolyásolják...

Friss topikok

  • safranek: Egyébként abban teljesen igazuk van, hogy az átvétel simán megy. Na de a működtetés, az nem! (2013.01.25. 11:34) A miniszter, aki már nem mer nevetni…
  • főpilóta: Amit írtál, szinte végig liberális baromság, de az utolsó bekezdés aztán végképp. 1989 "ugyanazon... (2012.10.23. 19:16) Valami történt...
  • kaposvaripuzser: @azvanhogy: Kedves! Örülök, hogy ennyire interaktív kapcsolatban álltok a hallgatókkal, a feed-bac... (2012.10.01. 13:37) Görög-saláta
  • miaszosz: egy kisse ironikus video eme kiemelt esemenyrol. a kepek magukert beszelnek. :-D kaposvarmost.hu/... (2012.08.09. 00:56) MIZU, Kaposvári Egyetem?

Címkék

2012.09.25. 13:28 kaposvaripuzser

"Na, baszd meg!"

Hangzik el nap, mint nap a legtöbb iskolában…SAJNOS! De ettől még tény. Mint ahogy az is tény, hogy erre nincs megfelelő szankció sem a kiválóan összeszerkesztett köznevelési törvényben, sem a helyi szabályzatokban. Nincs szabályozva az sem, hogy mit tehet, illetve mit kell tennie a pedagógusnak, vagy épen az intézmény vezetőjének, ha a diák óra alatt az asztalra feltett lábakkal zabálja a hamburgert. Jah, bocs: be kell hívatni a szülőt. Rendben. Telefon, szülő bejön. Szülő el kezd panaszkodni, hogy ő sem tud mit tenni a gyerekkel, nincs is rá ideje, mert 3 műszakban dolgozik a gyárban, sokszor hétvégén is, mert kell a pénz. Tehát ezzel ki is merítettünk minden lehetséges jogi formulát. Illetve dehogyis: lehet neki adni szaktanári figyelmeztetést, azután osztályfőnöki figyelmeztetést és megrovást, majd ugyanezt igazgatói és tantestületi szinten. Meg persze végül meg lehet kérni a szülőt, hogy vigye másik iskolába. No de! Józan paraszti ésszel könnyen felfogható, hogy egy városon belül, ha egy tizenpáréves diákot az elviselhetetlen magatartása miatt eltanácsolnak egy általános iskolából, akkor nem fog kapkodni a többi iskola, hogy a soraiban tudhassa.

És akkor térjünk is át az országos port kavaró kaposvári iskolaigazgató ügyére. Alapszituáció: valaki eldobott egy almacsutkát az iskola folyosóján, senki nem szólt a társának, hogy „haver, ne legyél már ekkora bunkó, erőltesd meg magad és dobd már a 20 centivel távolabb lévő kukába!” Murphy-törvénye szerint, természetesen éppen ekkor érkezik az igazgató, akinek a helyszínen lévő diákok közül senki nem tudja megmondani, kinek a kezét hagyta el pár másodperccel korábban az almacsutka (átmenti amnézia???). A igazgató ezt követően erőteljesebben is elismétli a kérdést, és ekkor csodák csodájára az egyik lány  - egy laza: „te sem láttad, ki dobta” megjegyzéssel a válla fölött – felszedi a hulladékot. A szituációtól felháborodott pedagógus a hangnemet és a tartalmat is kérdőre vonta a diáklánytól, ám „Merida, a bátor” már szemtől szemben nem volt képes elismételni előző gondolatait. Egy dolog tény: ezt követően sem kellett volna feltétlenül felpofozni az iskola folyosóján a kiskorút. Ezzel azóta biztosan az érintett is tisztában van. Kicsit vizsgáljuk meg más oldalról is azonban a helyzetet. Gondoljuk végig a következőt: kezdő tinédzser gyermekünk áthívja barátait a MI lakásunkba. A kezdeti beszélgetés után almacsutkával dobálóznak, majd miután felszólítjuk őket, hogy valaki azonnal tegye az erre kijelölt szeméttárolóba, visszakaffog valamelyik, hogy „te is megfoghatnád, baz’ meg!” Na, most tegyük a kezünket a szívünk tájékára és mondja azt valaki, hogy nem vágná pofán azonnal a gyereket.

Nem fogok pálcát törni senki mellett. Csak kicsit bele kellene gondolni a dolgokba, mielőtt – akár erkölcsi, akár jogi – ítéletet mondunk. Nem mondom, hogy a pedagógus nem hibázott. De ugyanakkor idézném a bírónőt: „Egy iskolaigazgatótól azért okkal elvárható – főleg, miután hosszabb évtizedek óta ezt a nevelői tevékenységet kifogástalanul végezte – nagyon jól tudja ő, hogy különböző gyerek, különféle magatartást tanúsító, minden gyerekhez, hogy úgy mondjam, különböző eszközzel kell szabályozni.” (forrás: www.kapos.hu/hirek/kek_hirek) Ezt kicsit elemezve a következőre jutottam: a bírónő állítása szerint az érintett pedagógus szakmája kiválósága, tehát valószínűleg kellő tapasztalattal rendelkezik az ilyen és ehhez hasonló helyzetek megoldásához – itt jegyzem meg, hogy az ítélettel pedig éppen ezt vonta kétségbe, pedig a bíró nem pedagógus. A bírónő mondatának másik felének érvelése alapján több évtizedes tapasztalattal a hát mögött tisztában kellett lennie – és valószínűsítem, hogy volt is – azzal, hogy minden gyereknél más és más módszerrel lehet eredményt elérni. Ez igaz a tanulmányi előmenetelre, és igaz a pedagógus nevelő munkájára – azaz a gyerekek társadalomba való integrálására is. Az érintett pedagógus a – már korábban említett több évtizedes tapasztalatával -  döntött a fizikai módszer mellett. Ebben a döntésében valószínűleg közrejátszott az a tény is, hogy a verbális figyelmeztetéseken a tizenévesek már csak nevetnek, az ég világon semmi nevelő hatásuk nincs. Szeretném még egyszer kiemelni: nem megengedett, hogy véresre verjen egy tanár egy diákot – ha egyáltalán így történt. De vizsgáljuk már meg kicsit tágabbról is a történetet, hogy mi is vezetett idáig. És itt most nem az utolsó fél percről beszélek, hanem arról a társadalmi devianciáról – ami számtalan formában megjelent már közösségi portálokon is -, miszerint a diáknak több joga van, mint a tanárnak. Az igazságszolgáltatás már a magántulajdon tekintetében előrelépett. Emlékezhetünk, a saját tulajdonunkat bármikor, bármilyen eszközzel megvédhetjük. Kérdem én: akkor a tanár, a tanító nem védheti meg magát ha megalázzák, ha semmibe veszik, ha arcon köpik? Üljünk le, és gondoljuk végig általános iskolás korunkat! Most álljon fel az, akinek egy testi fenyítés sem jut eszébe (körmös, fejrekoppintás favonalzóval, stb…)! Valahogy gondoltam.

Ezzel szemben most egy szakmailag elismert embernek kell a kollégái, barátai és a diákok előtt megszégyenülnie. Úgy vélem ez csak újabb olaj a tűzre, hiszen a diákok felé ez egy dolgot sugall: vissza lehet szólni a tanárnak, el lehet küldeni a picsába, úgy sem lesz semmi következménye (max. kapnak egy osztályfőnökit, ami alá odahamisítják valamelyik szülő aláírását). Ehhez a törekvéshez ezúton is gratulálok! Ugyanakkor kívánom, hogy egy hónapra üljön be az ítélet meghozója üljön be valamelyik iskola tanóráira, és sétálgasson a szünetekben a folyosón. Ne a szakértők véleményére hallgasson, hanem érezze saját bőrén, milyen mélyen van ma az oktató-nevelő munka presztízse, hallja saját fülével, milyen mocskosan beszélnek már a 10 évesek is, lássa, a kortársak egymással hogyan viselkednek.

És kérem a Mélyen Tisztelt Bírónőt, hogy az egy hónap után számolja újra az érveit az ítélet mellett és ellen!

u.i.: még lehet, hogy ezt is halljuk az új ítélet után: "Baz' meg, ez felmentett!

Szólj hozzá!


2012.09.24. 16:07 kaposvaripuzser

Görög-saláta

Kezdjük ott, hogy utálom a feta-sajtot. A másik, hogy olyan éktelen gazdasági pofátlanságra hívták fel a figyelmem, amit kb. csak Görögországban néznének el (ott élőknek, vagy beutazó turistáknak). A biztosítékot – nálam, és a kedves idegennél is – a következő, a „szőkőkutak városának” határán található intézmény szociális támogatásához kapcsolódó kitöltési útmutatója tartalmazza:

 

"V. ponthoz: Egyéb intézményi, szakmai, tudományos, közéleti tevékenység: 3 pont
(HÖK tag, HÖK elnök, DJB tag, DJB elnök, referens, Koll. Biz tag, Koll. Biz elnök, TDK-án, OTDK-án való részvétel, kiemelkedő sportteljesítmény,…stb.)"

 

Gondoljuk csak végig. Egy szociális alapon nyújtható támogatásnál, miért jelent plusz pontot, ha valaki HÖK tag? Illetve álljunk meg egy pillanatra: mit is jelent HÖK tagnak lenni? Valószínűleg ezt a kérdést még senki nem tette fel az arra illetékes szervnek. Én ma éppen ráértem, és utánakerestem: KE PK HÖK SZMSZ

 5.§ A HÖK tagsága

1)         A HÖK tagja a Kar minden beiratkozott hallgatója, függetlenül attól, hogy tanulmányait milyen oktatási formában végzi.

 

Nos, innentől fogva, mindenkinek alanyi jogon járna a 3 pontà semmi értelme nincsen! (megjegyzem kíváncsi lennék majd a pontozásnál, hogy valóban a szabályoknak megfelelően mindenkinek megadják-e a jogos 3 pontot?) De haladjunk tovább a felsorolással: HÖK elnök. Ha főiskolai éveim emlékét nem koptatta meg túlságosan az abban az időben elfogyasztott alkohol mértéke, akkor a HÖK elnök, a külön „társadalmi érdekből” végzett munkájáért már amúgy is kap kiemelt juttatást, méghozzá nem is keveset. Apró – jogosságát tekintve az olvasóra bízott – kérdés: miért kapjon pluszpontot egy olyan dologért, amit önként vállalt, és egyszer már amúgy is anyagilag elismerik ezt a munkáját? Menjünk tovább: DJB tag, DJB elnök. Nos igen, itt nehéz bármit is mondani. Hogy miért? Egyrészt, mert rájuk ugyanúgy igaz, az előbb említett külön, havi rendszerességgel – általuk csak „fizetés”-ként emlegetett – közéleti ösztöndíjnak nevezett juttatás átutalása, másrészt etikailag, erkölcsileg – esetleg jogilag is – erősen kétes az, hogy a fent idézett SZMSZ alapján a DJB bírálja el a beadott támogatási kérelmeket. Ugye érezzük az abnormitását, hogy a DJB tagok – az elnökkel az élen – bírálják el a saját, és a rangban felettük álló HÖK elnök pályázatát is, ráadásként fenntartva maguknak a jogot, hogy eme minőségükben a bírálásért még előnyben is részesítsék magukat. Persze elfogadom, hogy vannak olyan halmozottan hátrányos helyzetű HÖK elnökök (haha) és DJB elnökök és/vagy tagok, akik kiemelkedő tanulmányi eredménnyel rendelkeznek – hiszen ellenkező esetben nem lenne idejük a tanuláson kívül másra -, szociálisan érzékenyek minden, hozzájuk hasonló sorstársukkal szemben, és mindemellett még társadalmi munkát is vállalnak. Egyetlen apró ellentmondást érzek a szituációban:

  1. Ha olyannyira nehéz anyagi körülmények között él, mint amennyire a pályázat beadása determinálja, akkor miért nem vállal munkát – sok társához hasonlóan?
  2. Ha a társadalmi tisztségéből fakadó jutalom összege oly mértékű, hogy ne kelljen diákmunkát vállalni, akkor hogy van valakinek pofája egyáltalán elgondolkodni azon, hogy egy szociálisan hátrányos helyzetűek számára kiírt pályázaton részt vegyen???

 

Hogy miből gondolom, hogy eszébe jut? Egyrészt csak meg kell nézni a tavalyi támogatottak EHA-kódját, másrészt, ha nem merült volna fel bevételi forrásként, akkor nem írták volna bele, vagy ha bent volt régről, elvi és erkölcsi megfontolásból azonnal kivették volna a fent idézett szövegrészletet.

 

Kedves olvasók és egyetemi hallgatók: aki nem hiszi, menjen el félévente egyszer Görögországba, és járjon utána… 

2 komment


süti beállítások módosítása